Lentejeuk

Deze lenteperiode wordt -in een ideale wereld, aangezien de studenten onder ons  momenteel immers een grote proportie van hun tijd achter hun boeken besteden- geassocieerd met aangename temperaturen en prachtige fauna en flora. Mensen slurpen ’s middags, verstopt achter een zonnebril, op terrasjes van hun glazen ‘Chateau Printemps’. Ook ’s avonds blijven ze, nog lang nadat de zon en maan een positionswitch deden, buiten nagenieten van de overvloed aan vitamine D.

Om exact 04:59 echter, besloot een neveneffect van de zomerse schoonheid mij na enkele subtiele aanvallen, bruusk te terroriseren. Ik liep naar de spiegel en ontdekte een ravage aan bulten op mijn hand, bovenarm, wang en een vreemde rode bult die deed uitschijnen dat ik een adamsappel had. Onder het ‘make love, not war’ motto, besloot ik terug in bed te kruipen, mijn aangetaste wang naar mijn kussen te richten en mij als vredevolle oplossing zoveel mogelijk af te schermen van toekomstige aanslagen van het eenmans-muggenleger.

Maar ze gaf niet op. Alsof het beestje de zeven vette jaren* achter de rug had en nu vele hongerige monden diende te voeden, zoemde ze intimiderend rond mijn oor en haalde ze naast het bloed uit mijn lichaam, ook het bloed van onder mijn nagels uit. Het kleine onschuldige muggetje werd een olifant en ik besloot om mij ambitieus te wagen aan wat men de kunst van het stropen noemt.

En vijf minuten later stond ik daar dan. Met een door vermoeidheid nog schaapachtige blik tevreden te staren naar wat zich net nog als wolf profileerde. Gewikkeld en verpletterd in mijn moordwapen, een schattig servetje.

Dag lentejeuk, hallo lentekriebels.

* Die zeven vette jaren zijn hypothetisch, uiteraard. Mijn vriend Google vertelde me onlangs dat de levensduur van een mug maar twee luttele wittebroodsweken inhoudt.

Geef een reactie

